Przez naukę angielskiego do zrozumienia świata! Through english to understanding of the world!

21 stycznia (sobota) 2017 r., od 9.30 do około godziny 17.15
Politechnika Warszawska, Gmach Główny, Sala nr 412, Pl. Politechniki 1

Prelekcje w języku angielskim o tym, jak uczyć o świecie, ekologii i globalnej odpowiedzialności na lekcji języka angielskiego.

Założenia: Wydaje się, że w obliczu szybkich zmian w naszym środowisku, polityce, i społeczeństwie uczenie o ekologii, globalnych zmianach i lokalnych konfliktach nabiera dużego znaczenia. Nawet odległe wydarzenia lub procesy wpływają na środowisko w jakim żyjemy.  Uczniowie szkół publicznych czy też słuchacze szkół prywatnych doceniają możliwość poznawania takiej tematyki w języku angielskim. Zapewne wielu nauczycieli byłoby zainteresowanych  taką tematyką, jakkolwiek ona jest trudna. Konferencja ma być źródłem wiedzy, inspiracji i praktycznych metod pracy dla nauczyciela na różnych poziomach.

Rejestracja jest bezpłatna dla warszawskich nauczycieli anglistów ze szkół publicznych/ lub o statusie publicznych: 
https://kursy.wcies.edu.pl/pl/a/Przez-angielski-do-zrozumienia-swiata-Globalne-Inspiracje-dla-nauczycieli-jezyka-angielskiego

Nauczycieli spoza Warszawy i członków Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Angielskiego IATEFL Polska zapraszamy do rejestracji tutaj: www.gisigpl.wordpress.com

Zapraszamy!
 
Marcin Stanowski
marcin.stanowski@wcies.edu.pl
Doradca metodyczny w zakresie języka angielskiego i współpracy międzynarodowej
Dyżur doradcy: środa, 14:30-15:30
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń
ul. Stara 4
00-231 Warszawa


Jen MacArthur is the Regional English Language Officer (RELO) based at the U.S. Embassy in Belgrade, Serbia and covering the following countries: Albania, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Czech Republic (Czechia), Croatia, Estonia, Hungary, Kosovo, Macedonia (FYROM), Montenegro, Latvia, Lithuania, Poland, Romania, Serbia, Slovakia, and Slovenia.
Jen previously served as the RELO in Islamabad and Mexico City. Prior to joining the U.S. Department of State, Jen taught English as a Second Language and Social Studies in the United States at the primary and secondary levels; pre-service and in-service foreign language teacher education courses at the University of Bucharest, Romania and through the Romanian Ministry of Education; English for Specific Purposes and Communication courses at the University of Vaasa, Finland; and served as the Language Program Coordinator for the Houlton Band of Maliseet Indians (Maine). She has also taught evening adult education ESL/EFL courses and has facilitated numerous pre-service and in-service teacher education workshops on five continents. Jen studied European History and German at Bates College in Maine, and holds an M.Ed. in Teaching English to Speakers of Other Languages and an M.Sc. in Public Policy and Planning in Developing Countries. Jen tries to keep up her foreign language skills in German, Swedish, and Spanish. Born in Scotland, Jen calls Maine home.
 
 
Geography and CLIL: through English to understanding of the world – or through understanding of the world, English?
Most teachers of English are now familiar with the terms CLIL (Content and Language Integrated Instruction) or CBT (Content-Based Teaching). This session will argue for Geography as an ideal area for integrating language learning, content, and cultural competencies with teachers of students from the upper primary grades to the beginning of university in mind. Why Geography? Because it sparks students’ curiosity in the world around them, as well as the world far away. Because Geography is inherently interdisciplinary, making it a great source of materials for demonstrating CBT/CLIL techniques. And because Geography makes for a colorful presentation!

 

Wróć